Besviken

2010-10-22 @ 09:31:00

Ja när jag nys gick in på msn:s ny heter så läser jag att Alice har hopat av idol hon va ju en av dom bättre men hon hoppar av på grund av att idol har gjort att hon har tröttnat på musik så nu ska hon åka hem till Karlstad och lugna ner sig lite och sen börja skriva egen musik

Så här säger hon på msn.se
Hon var Anders Bagges förhandsfavorit och virvlade in i ”Idol 2010” med en guldbiljett i hand. Men nu hoppar Alice Hagenbrandt, 20, av tävlingen efter bara två veckofinaler. Ersätter gör Minnah Karlsson, som åkte ut mot just Alice i fredags.

 

För TV4 berättar Alice att hon har förlorat glädjen till musiken under sin tid i den populära talangjakten.

— Jag känner inte samma glädje när jag står på scen nu som jag gjorde tidigare. Kopplingen mellan lycka och musik är inte där längre och jag behöver ta avstånd och landa i mig själv, säger hon.

Enligt Alice har beslutet vuxit fram och hon säger att hennes tvekan infann sig redan för två veckor sedan.

Istället för en ny fredagsfinal – Alice skulle ha sjungit ”Something” av The Beatles – väntar nu en hemresa från Stockholm tillbaka hem till sambon iKarlstad.

— Jag vill ta det lugnt, umgås med min familj och skriva musik, säger hon.


Kommentarer

Postat av: Yohanna

Det blir fel för många i Idol och man fattar det.. allt handlar bara om prestation och tävling.. och många tappar bort sin egen stil.. Jag har i princip gett upp att titta på Idol.. Jag älskar auditionturnéerna, för det är då man ser allt råmaterial.. sen omvandlas alla bara till ett blurr.. de som är för "egna" åker oftast ut :(

Postat av: Linn

Vad skönt att du hade skrivit om Alice för jag har undrat om varför hoppat av osv! Tack :)

Postat av: L I L I J A

Tycker det är rätt skönt faktiskt. Gillade Minnah mycket mer & är glad att hon kommer tillbaka :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback